URZĄDZENIA NCR SELFSERV

NCR Interactive Teller

NCR SelfServ 85

Interactive Teller Machine - opis

Okienko kasowe

Interactive Teller to oferowane przez NCR rozwiązanie umożliwiające obsługę klientów banku w sposób taki jak w okienku kasowym, ale realizowaną zdalnie przez kasjerów-konsultantów pracujących w centrali banku lub w innej wyznaczonej do tego lokalizacji. Obsługa ta jest realizowana z wykorzystaniem urządzeń nazywanych Interactive Teller Machine.

ekran kasjera
ekran kasjera

 

Bankomat z urządzeniami dodatkowymi

Interactive Teller Machine (ITM) zbudowana jest na bazie bankomatu SelfServ 32. W porównaniu do zwykłego bankomatu posiada następujące dodatkowe urządzenia:

  • Skaner dowodów osobistych
  • Skaner podpisu klienta
  • Dyspenser monet
  • Czytnik kodów paskowych i 2D
  • Słuchawkę, głośniki, kamerę.

Oczywiście Interactive Teller Machine wyposażona jest także w depozytor banknotów (moduł wpłatomatowy) oraz dyspenser banknotów.

Oprócz Interactive Teller Machine dostarczany jest bankowi Serwer i oprogramowanie dla kasjerów (o nazwie TellerNow!) oraz oprogramowanie dla osób zarządzających rozwiązaniem w czasie jego eksploatacji (rozliczenia, kontrola, parametryzacja, itp.).

schemat

 

Wszystkie usługi w jednym urządzeniu

Interactive Teller umożliwia zdalną realizację wszystkich operacji bankowych, które obecnie realizowane są bezpośrednio w okienkach kasowych banku.

Dzięki skanerowi dowodów osobistych kasjer może zweryfikować dowód osobisty klienta. Skaner podpisów umożliwia potwierdzanie transakcji podpisem podobnie jak ma to miejsce w placówkach banku.

Dyspenser monet, depozytor banknotów oraz czytnik kodów kreskowych i 2D umożliwiają dokonywanie gotówkowych płatności rachunków i innych opłat.

Zastosowanie bezpośredniej rozmowy kasjera z klientem, tak jak ma to miejsce w oddziale banku, umożliwia oferowanie klientom przy realizowaniu operacji bankowych także różnych innych dodatkowych usług znajdujących się w ofercie banku (kredytów, rachunków, kart bankowych, itp.).
Możliwa jest np. zdalna obsługa osób głuchoniemych.

Dzięki  Interactive Teller można zwiększyć liczbę punktów, w których dostępne są wszystkie usługi banku bez konieczności budowy nowych klasycznych oddziałów banku. Może być to ważne, gdy w miejscach, w którym chcielibyśmy świadczyć usługi, w których nie ma wystarczającej powierzchni na klasyczny oddział banku (np. w urzędach, salonach sprzedaży, supermarketach, itp.)

Uzupełenienie istniejącego systemu

Oprócz budowy punktów bankowych wyposażonych tylko w Interactive Teller Machine urządzenie to może być uzupełnieniem istniejących już oddziałów banku. Jeden kasjer może obsługiwać kilka urządzeń Interactive Teller Machine.

Bank w efektywny sposób może wykorzystywać, wiedzę swoich najbardziej doświadczonych pracowników pracujących w centrali banku lub w innej dedykowanej do tego lokalizacji.

Przy eksploatacji Aptra Interactive Teller do obsługi operacji bankowych wykorzystywany jest dotychczasowy system informatyczny banku. Interactive Teller jest modułem umożliwiającym zdalną komunikację z klientem oraz zdalne sterowanie wszystkimi urządzeniami Interactive Teller Machine.

Interactive Teller to efektywny i nowoczesny sposób rozbudowy sieci placówek banku. Zapraszamy do udziału w realizowanych przez NCR prezentacjach rozwiązania Interactive Teller oraz do współpracy.